Dakar Rally

Dakar Rally

Jeśli chcesz się wybrać w podróż z Paryża (to to miasto z wieżą Ajfla) do Dakaru (to to miasto z jakąś inną wieżą) i z deka ci się spieszy, to sięgnij po grę Dakar Rally. A jak nie, to zjeżdżaj stąd!

JEDZIEMY NA WYCIECZKĘ!

Ten wyjątkowo głupi wstęp, który przeczytałeś przed chwilą, mówi o grze właściwie wszystko. Przede wszystkim potwierdza fakt, iż mamy do czynienia z wyścigiem Paryż-Dakar. To bodajże najsłynniejszy terenowy rajd na świecie, który od niemal 25 lat fascynuje wielu ludzi po obu stronach Morza Śródziemnego. Ponad 6500 mil w zmiennych warunkach pogodowych, w sporej części pustynnych, różnej maści pojazdy (samochody rajdowe, ciężarówki, motocykle, quady), przepiękne widoki (Francja, Hiszpania, Maroko, Senegal), kilkanaście długich etapów, efektowne kraksy i wstrząsające ludzkie dramaty czynią go widowiskiem medialnym, o którym przez wiele lat było głośno. Koniec lat 90-tych przyniósł jednak osłabienie rangi wyścigu, uwaga kibiców sportów samochodowych przeniosła się na trasy europejskie bądź na tory formuły pierwszej. Organizatorzy rajdu nie poddają się jednak, intensyfikując działania marketingowe, czego dowodem jest omawiana właśnie gra.
Drugą informacją, jaką można wyczytać z wspomnianego głupiego wstępu, jest charakter wyścigu. To nie będzie realistyczny rajd, jakiego mogliby oczekiwać miłośnicy Colin McRae Rally 2.0, a 'głupia' zręcznościówka, w której przede wszystkim liczyć się będą zdolności manualne graczy. Autorzy programu obiecują 12 tras liczących po około 25 kilometrów każda, które wieść mają przez różne tereny, począwszy od pustyni przez, sawannę dżunglę po góry. Wszelkie nierówności będą wymuszać na graczu ostrożną i zachowawczą technikę jazdy, tym bardziej, iż nie odpuszczono sobie symulacji zniszczeń. Zdarzyć się więc może, że zawieszenie się zerwie, ośka połamie, opona pęknie, karoseria porysuje, zaś szyba rozpadnie w drobny mak. Na drodze pojawiać się też będą wydmy, powalone drzewa, potężne głazy i doły wykonane przez tubylców (na słonie polują czy jak?). Spore znaczenie będzie miał również odpowiedni dobór samochodu. Wozy typu buggy nie pojadą na skróty, podczas gdy te z napędem na cztery koła poradzą sobie niemal w każdych warunkach. Ponadto pod ciężkim pojazdem most może się zarwać, co oznacza, iż bojący się ryzyka będą musieli poszukać innej, bezpieczniejszej trasy. Nie należy jednak liczyć na w pełni realistyczne zachowanie się samochodu podczas jazdy. Jak już wspomniałem, to zręcznościówka, a nie pseudosymulator!

WRACAMY NA ZIEMIĘ!

Program ten przygotowała firma Acclaim, niegdyś gwiazda pierwszej wielkości, odpowiadająca za przebojową serię Mortal Kombat, a obecnie drugorzędny wydawca zręcznościówek przeznaczonych na konsole. Nie ma ona niestety przedstawiciela na Polskę, co oznacza, iż najprawdopodobniej Paris-Dakar Rally (w niektórych krajach gra pojawi się pod tym, dużo bardziej trafnym, a jednocześnie kosztowniejszym tytułem) szerokim łukiem ominie nasz kraj i wyląduje gdzieś za granicą, w jakimś sklepie wysyłkowym czy internetowym, skąd będzie można go ściągnąć. Ciekawostka jest natomiast fakt, że autorzy gry zapowiadają, iż przygotują kilka części programu, a każda z nich opowiadać będzie o innym fragmencie wyścigu. Czyżby więc rodził się konkurent dla popularnej serii Need For Speed? Czas pokaże!

Podobne artykuły:

About the author /


Related Articles

Ogórd:

Mieszkanie:

Remonty

  • Funkcjonalne meble ogrodowe Funkcjonalne meble ogrodowe Odpowiednio dobrane meble ogrodowe powinny spełniać Nasze oczekiwania estetyczne oraz stanowić funkcjonalny element wyposażenia. Wygoda, żywotność i łatwość w …czytaj dalej...